Thursday, January 20, 2011

DULU KINI SELAMANYA

            Persahabatan kami bermula dari kecil lagi... kami bertiga ibarat adik-beradik yang tak boleh dipisahkan walau apa pon yang terjadi... aku (MUHAMMAD ALI BIN SURADI),alif (ALIF ISKANDAR BIN MISNAN) dan kila (SYAKILA SAIAN).... 


            Aku tak boleh bayangkan jika ada antara kami yang pergi tinggalkan kami... aku terlalu sayangkan mereka... walaupon kami sering berjauhan kerana faktor untuk melanjutkan pelajaran,kami sering berhubung... suka duka kami hadapi bersama... berkongsi cerita tentang apa sahaja... 


            Aku kini sedang melanjutkan pelajaran di sebuah kolej swasta dan mendapat tajaan dari KEMENTRIAN KESIHATAN MALAYSIA.... aku melanjutkan pelajaran dalam bidang separa perubatan (farmasi)... sebenarnya aku bukan lah dari aliran sains tulen semasa aku menduduki peperiksaan spm... tapi kerana minat aku yang mendalam dalam bidang ni aku mencuba nasib dengan memohon SPA... tidak ku sangka dan jangka aku dapat apa yang aku inginkan...


            Alif... ermmm.. antara kami bertiga dia punya rezki dalam pelajaran sangat baik... dari upsr smpai la sekarang... baru-baru ini, dia telah mndapat keputusan untuk fly ke jepon... dia mendapat tajaan dari JPA utk melanjutkan pelajaran di jepon dalam bidang engineering... aku harap dia berjaya nantinya...


            Kila... dia pulak baru je lepas exam stpm... tengah menunggu keputusan stpm... dia berharap dapat melanjutkan pelajaran... aku yakin dan percaya yang dia pasti berjaya... walaupon aku tahu dan sedar yang stpm bukan lah semudah yang orang lain bayangkan... tapi dengan usha dy pasti berjaya... 


            Ali,alif dan kila akan sentiasa menjadi sahabat... selalu bersama dalam suka dan duka... kerana kami saling memerlukan... jika salah seorang dari kami pergi tinggalkan kami maka tiada la kebahagiaan yang akan aku rasakan... 


AKU SAYANG KORANG BERDUA SAMPAI AKHIR HAYAT KU... KERANA KORANG LAH YANG SELALU BAGI AKU SEMANGAT... KAWAN DARI KECIL YANG DAH AKU ANGGAP SEPERTI ABANG DAN ADIK AKU... SAYANG KAMU BERDUA... 

1 comment: