Monday, May 16, 2011

kenapa kau masih menyebok????

lama rasanya aku tak update blog aku ni...
bz sikit kowt...
xjugak la kadang2..
cuma sangat kusot ja kepala otak aku ni...
ape pon aku nak story sikit...
pasal orang yang dari dulu menyakitkan hati aku...

berbalik pada topik...
kenapa kau nak menyebok sangat ni???
dah selesai...
selesai dah hubungan aku dengan kau...
kau dengan hidop ko ja boleh tak???
jangan ganggu sesiapa pon yang berkaitan dengan hidop aku..
masa aku dengan kau akak aku,kawan perempuan aku n kawan2 lelaki aku ko layan...
aku tak suka...
kawan2 ko aku tak menyebok pon...
kau tak kenal pon kawan2 aku tu...
tak payah nak menyebok sangat...
ada masa aku dengan kau, kau kenalkan abang dengan kakak ko???
ada ke???
pasal family aku sebok ja ko kan???
tu yang aku tak suka perangai kau tu...
hal aku semua kau nak tahu,..
kadang2 aku rase kau ni banyak sangat berahsia dengan aku dulu...
tapi sekarang bila ko kenal family aku kau sebok2 la nak bebaik...
lagi2 bila kita dah x ada pape...
dulu aku terpikir nak blik dengan kau...
tapi sekarang tak ada langsung
tak payah tunggu setahun la...
sebab aku dah bisan gila dengan perangai kau ni...
belom apa2 dah kepoh dengan keluarga aku...
kawan2 aku...
tunjuk baik...
sayang gila kat aku
caring la konon...
cukop la...
nak tunjuk baik salah channel la...
aku cukop tau dengan perangai ko yang baran tu...
tak payah nak berpura...
kau tau napa aku tak nak teruskan hubungan kita dulu tu???
sebab aku tak gemar dengan baran ko...
konon nak brubah...
tak payah lau stakat nak brubah pasal aku...
t aku mati kau jadi cam tu lagi...
aku tau selama ni kau sKODENG fb n blog aku kan???
skodeng la
kau yang sakit hati nanti...
lg satu la aku nak cakap dengan kau...
paling aku sakit hati bila aku kata aku tak boleh teruskan hubungan dengan kau sebab aku nak fokus blaja dlu...
sebabnya pointer aku rendah sangat...
3.oo pon x lepas kau tau???
buktinya bila aku putus dengan kau aku boleh fokus...
dah 2 sem dah..
ke2 2 sem lpas aku tak berkomitmen dengan sape2 pointer aku lpas ja 3...
dan masa aku cakap nak putos n bagi alasan aku kau kata kau faham..
kau boleh trima..
one day aku buka blog member aku tetiba aku dapat tau kau ade blog...
aku cuba la tengok...
kat blog ko tu aku dapat tau ketidak puasan hati kau...
kau ni memang plastik...
plastik kresek pon x macam kau...
aku harap kau bace entry aku yg ni...
aku nak kau faham aku tak suka kau sebok2 kat kawan2 aku lagi dan akak2 aku lagi...
keputusan aku muktamad yang aku memang tak nak balik pada kau...
tak payah kau nak menyebok hal aku lagi...
pergi jauh2...

tu la kisah aku kali ni... aku tak suka orang menyebok sangat hal aku... yg berkaitan dengan aku pon tak ada macam dia... yang berkenaan... tolong la seddar... kau ingat bila kau buat cam tu aku makin sayang n cinta kat kau ka??? siyes aku dah bosan nak bercinta... sebabnya kau la... plastik... aku harap perempuan lain kat dunia ni tak macam dia... yang penoh kepura2an... menipu orang dah 1 hal... menipu diri lagi... tak puas hati cakap... aku boleh bagi penjelasan lagi... sekarang kau boleh pergi jauh dari hidop aku... ingat... lelaki semua nak perempuan yg boleh control emosi... aku setia dulu pon ko kata aku menggatal dengan perempuan lain... amek gambo dengan kawan baik sendiri pon jadi salah kat mata kau... yang peliknya kawan2 aku tu kau sebok2 nak kenal... yang paling pelik kau boleh layan lelaki yg kau x kenal... bagi alasan tu kawan aku... cik adik oi... kau tu perempuan... sila2 la malu sikit.. tak kira llk tu kawan pakwe kau ke abg pakwe kau ke... jaga la sikit harga diri kau n pakwe kau...
peringatan buat perempuan diluar sana : nak lelaki sayang korang n nak lelaki hargai kau dan nak lelaki jaga kau baik2... korang kene la jaga lelaki tu jugak... ini semua korang bedal... mana boleh tahan cik adik oi... nak baik2 t bila kompom nak kawen... ok??? jaga lah harga diri anda dan maruah anda... tiada apa yang lebih bernilai daripada itu... sekian

Sunday, April 24, 2011

Gangguan yang tidak diminta...!!!

Hai... rasenye lame aku tak update blog aku ni... bukan ape... tak sempat ar... huhu... konon2nya PM ar... bz  memanjang... ahahha... tapi aku dah kompol banyak dah cerita... cuma kali ni aku nak cerite pasal gangguan... gangguan pe??? maknyah??? peminat??? kawan??? perasaan??? owh tidak... bukan tu semua yang ganggu aku... percaya tak lau aku kata aku diganggu benda yang kita x nampak??? mesti korg tak percaya... its ok... bila korang bace aku punya entry ni baru korang boleh fikir ni betol ke x...ok??? hah ok aku cite ea??? boleh??? boleh tak ni??? ckp la... boleh ke tak??? adoi... tak pe tak pe... aku anggap ja boleh...
        semuanya bermula bila aku menjejakkan kaki di sebuah kondo... erm... bagi aku cantik... menarik... the boom la... tapi... lame kelamaan lain pulak jadinya... 1 per satu kawan2 aku diganggu... adoi... meremang pulak bulu roma aku ni... eherm... tapi aku punya gangguan tak ade la terok sngt... tapi aku dapat gangguan bila tido ja... penah sekali ja aku kena ganggu mase mata aku celik...
         sejak dari mula aku tinggal kat kondo ni... ade la kawan2 aku crite dyorg kne ganggu mse cuti sem... slalunya yang suka balik kondo ni awal la... paip terbuka sndiri la... ape la... memang seram la bila tinggal sorg... ait... makin lain pulok rase ni... herm... ok anggap ja x ade pe... ku smbong cite balik k??? erm.. gangguan aku mase tido ja... bila tido ja aku akan ditindih... korg penah tak??? sngat sekse... aku selalu kene.. sehinggakan sebelom tido aku bertasbih... kelakarkan??? yang peliknya bila aku bertasbih sebelom tido pasti aku tak kene gangguan tu... kalau kene tindih ni bukan aku sorang ja kene... ramai dah kene kat umah ni... yang paling truk aku penah kne beberapa hari lepas... sehinggakan aku rase dicekik... mase aku kene tu aku tido kat lantai  n berdepan dengan pintu,.. sebabnya aku tido kat lantai disebabkan aku bosan tido atas katil... ahak..
         Aku penah dengar orang kata,... jangan tido depan pintu... tapi tempat tu ja yang kosong... sejuk lagi.. hihihi... secara jujurnya aku rase sngt terganggu dengan benda ni... kawan2 serumah ku pernah cerita yang dia penah nampak kawan aku dudok tegak ats kerusi sambil perhati dia tido.. tapi kenyataannya budak yg dia nmpak perhatikan dia tu gi tengok bola... nasib baik dia tak tego... ade sorg lagi tu pulak bangun lambat nak g kolej... semua orang dah gi kolej baru dia bngun... tetibe dia ternampak klibt mmber kiteorg... dengn pantasnya dia trus g kolej... baru2 ni pulak... minggu exm... kwan ku tngh study.. ttbe dy dengar ade org mnaip... yang tak boleh bla dy dengar dri laptop aku ni... adoi... knape laptop aku kan??? lagi skali dy kne ganggu... dy dengar ade orang nyanyi... kat katil aku... aku tak ade dalam bilik mse tu... aku kat luo... tngah mendengar cerite sedih mmber aku... ape ke he ni smua ade kaitan dengan aku...
            yang jadi seram sekarang aku... takot... sebab tmpt tido aku dan laptop aku dah kne gangguan jugak... takot... aku tak nak ini berterusan... buat sementara tu ja yang ku nak cerite... bulu roma aku meremang lg ni... sejuk2 sikit... ok.. anggap mcm tak ade pape... ok next time ku datang lagi dgn crite yg lain.,.. yg lbih segar k?? k cau dlu...

peringatan : jangan ingt kawasan kondo dan bandar tak ade gangguan yg x sepatotnya...

Monday, March 28, 2011

gold medal!!! ahaha

hye!!!
salam???
agak lame kan AP x update..
huhu..
bukan pe...
AP bz ar... lgipon lau update msti menyakitkan hati...
hihihi
erm Ap nak crite sikit je...
baru2 ni AP dgn budak kolej AP ade gi karnival sukan...
AP wakil kolej masuk boling padang.
mase karnival sukan tu berlangsung ade la lbh kurg 11 kolej swasta dan 1 KSKB.
huhu...
smua yg terlibat merupakan pelatih dr KSKB dan pelatih pogram OUTSOURCING KKM
wah... sngt best dan meriah...
antara kolej yg terlibat ialah MASTERSKIL,MAHSA,UCSI DAN ICAN..
yg lain AP lupa la...
hhihi..
kat sne kita org dicmpokan...
x la dgn kwn2 1 kolej je..
konon2nya nak mengeratkan hubungan silaturahim antara pelatih2...
hihihi...
aku masuk boling padang...
tp mcm tak boling padang ja...
ahahha
tak ku sangka dan aku duga...
team aku dapat emas..
ahahha
sedangkan main siap ktawe2 lagi..
ahahha... 
entah bila lagi AP dapat jmpa dgn budak team AP kat sne...
huhu.
ahaha
tu ja la AP nak cite...
lain kli AP dtg lagi..
cite smpai lebam..
ok x???
ahahha
papai..
...(^-^)...

kat bwh ni pic AP dgn kwn AP... tu pon kwn yg amek... AP x amek 1 pic pon... kmlasan... ahahha.. awek sblah tu awek org lain... bkn awek AP... ahahha...bwh lg tu la yg AP dapat.. hihi...

Sunday, March 20, 2011

tak pernah terfikir... !!!

hye!!!
lame tak update..
erm hari aku sempatkan jugak ar..
sebenarnya malam ni aku rase sedih
macam ada sedikit terkilan
aku tak pernah pon kata aku tak boleh terima gurauwan dari dia
dia kawan paling rapat dengan aku kat sini
dah macam-macam gurauwan dah kitaorang jalani bersama..
cuma hari aku stress
stress dengan soalan yang lecturer aku bagi
dia nampak aku dah stress
dia nampak aku dah mula diam tanpa sebarang kata
aku terpaku
memikirkan jawapan
status aku di facebook jelas..
jelas menunjukkan aku sangat stress
sebelom menjadi parah pon sudah aku ingatkan
enough!!! aku x ade mood
tapi tetap diteruskan
dan aku kata aku xade mood
bila aku dah mula lepaskan
dia terasa
dia kata aku tak boleh terima gurauwan dia
dia kata lau tak tahan tak payah kawan dengan dia lagi

tak!!!
tak pernakh terfikir!!!
tak pernah terfikir pon smpai macam tu sekali
kau ade dengan aku mase aku stress
takkan kau tak nampak??? 
bila kau marah...
kau offline...
kau keluar dari bilik aku
perlu ke???
kali pertama aku ckp macam tu
enough tu kali pertama aku cakap bila aku stress
takkan kau tak boleh baca lagi???
aku terkilan
terkilan
terkilan
kalau kau tak sudi berkawan dengan aku
aku tetap sudi berkawan dengn kau
tak pernah aku kata aku tak boleh trima gurauwan kau...
tak pernah terfikir pon!!!
sekian

Friday, March 11, 2011

RISAU@BIMBANG@TAKOT

YA... AKU RISAU... AKU BIMBANG... AKU TAKUT... SANGAT-SANGAT... INI BUKAN KERANA DIRI AKU... SEMUA KERANA DIA... PERASAAN INI DATANG... DATANG... DAN DATANG... LALU MENGHANTUI DIRIKU... MENJADIKAN AKU SEMAKIN TAKUT...
      APAKAH??? APE YANG SEDANG TERJADI SEBENARNYA... YA AKU BARU SAJE DAPAT TAHU YANG JEPUN TELAH DILANDA TSUNAMI.... TU LA YANG MEMBUAT AKU SEMAKIN BIMBANG DAN TAKUT... KENAPA PULAK AKU AKU PERLU TAKUT,BIMBANG DAN RISAU??? BUKAN AKU TINGGAL KAT JEPUN PON... HYE!!! MESTI LA AKU RISAU... KAWAN BAIK AKU YANG PALING AKU SAYANG DAN YANG AKU DAH ANGGAP KELUARGA AKU SENDIRI DALAM HITUNGAN HARI DIA AKAN KE JEPUN UNTUK MELANJUTKAN PELAJARANNYA... OMG!!!
       HA... ITULAH YANG MEMBUAT AKU JADI LEBIH TAKUT,BIMBAQNG DAN RISAU... MACAM-MACAM YANG BERMAIN DALAM KEPALA OTAK AKU... AKU CUMA BERHARAP YANG DIA AKAN SELAMAT... AKU DOAKAN UNIVERSITI YANG DIA AKAN LAPOR DIRI NANTI DAN KAWASAN DISITU TIDAK TERLIBAT DENGAN TSUNAMI WALAU SECEBIS PON...
       SEBAGAI KAWAN... AKU AMAT MERISAUKAN PERKARA NI... KAWAN DARI KECIK... DARI BELOM TAHU APA ITU PEREMPUAN BUAT LELAKI SEHINGGA DAH TAHU BERAPA BERERTINYA PEREMPUAN UNTUK LELAKI...

HARAPAN AKU : TSUNAMI HANYA DATANG PADA MASA ITU DAN TIDAK AKAN DATANG LAGI... AKU HARAPKAN... KAWAN AKU YANG PALING AKU SAYANG DALAM KEADAAN YANG BAIK BILA DIA DI JEPUN NANTI... AKU MINTAK KEPADA SESIAPAN YANG VIEW ENTRY AKU NI DOAKAN YANG SEMUANYA AKAN BAIK-BAIK SAJA...

THANKS...!

Wednesday, March 9, 2011

memori tercipta!

erm... hai... aku teringat kenangan semasa kecil.. semasa aku masih terlalu kanak2... kini aku dah mnjadi kana2... x keterlaluan... ahahha... erm entry aku kali ni nak cerita masalah memori dulu2 ar... memori bersama adik bradik aku... ha mesti yang kenal aku nak tahu kan??? (perasaan je lbih...) ade ke yg nak tau kan??? xpe lau korang xnak tahu pon xpa... aku cuma nak crita ja... hihi
        aku anak bongsu tau... aku ada 10org adik bradik ... 5 lelaki 5 pempuan... mksdnya aku ank ke 10 lah... huhu... boboy!!! ahahha... aku membesa bersama 4 org kak aku... 4org abg aku dah terlalu jauh dr aku... bukan main xkawan2 ea??? cuma jarak umo kami dah terlalu jauh... ahahha... aku muda dan dyorg tua... ok x??? jangan marah eak??? huhuhhu...
         kalau org tanya kenapa aku asik crita pasal akk2 aku ja??? senang ja jawapan aku... sebab aku lebih rapat dengan akk.. dr kecik akk la yang dok mlayan aku... yg pling best adde yg tnya kmane abg ko??? abg aku ada yg dah kawen mse aku budak2 lagi... macam ne nak rapat kan??? tapi kita org semua tetap rapat... hihi...
          ha ape kene dook cakap ni ja kan??? aku nak crite hidop aku dgn 4 org kak ku ni... suhaili... ya suhaili atau lbih dikenali sebagai maya atau nama fb nya maya green dan juga dikenali sebagai mama... huhu... dengan mama ni aku ada cite lucu la... yang smpai skarg aku ingt dan aku rase agk bersalah... nak tau crite tak??? xkire.. aku nak crite gak... dulu kechik2 aku suka ekot mama... one day mama nak kuo kot... aku nak ekot... tp mama x bg... aku sakit hati... aku amek kasut yg dy baru bli... teka la aku buat ape... ahha... aku amek than aku patahkan tulang benulang kasut tu... ermm... jahat x aku??? ahahha... mama... sowy eak??? nanti lau adik dah kaya dan kalau masih ingt nanti adik blikan kasut utk mama... k??? hihi
        seterusnya dengan siti mariali atau nama fb dy smaria suradi dan kmbo dy siti noriali atau nme fb dy siti noriali suradi... dengn dy org pon aku ade crite yg x boleh aku lupa... kes dengki... wawa.. ku kan bongsu... msti ar jht sikit... huhu.. mse tu hujan... tapi aku nak mkn megi..aku ckp lah kat mak aku... pastu mak ku kata gi amek payong... gi bli megi sana... aku tak mau... tapi nak makan megi.. smpai nanges2... wawa... last2 mak ku soh dyorg b2... msti ar dyorg pon xnak.. hujan kowt... tapi ku dengki dyorg... ku nanges dgn lbh kencang dan gagah... wawawa.. dan akhirnya dyorg g tp dgn muka yg sngt beremosi... wawawa... kak dan adik... sowy ea??? hihi... t bile aku dah ade penghasilan aku blnja la korg n ank2 korg... tp kalau aku ingt ar... wawawawwa..
         last dengan... nurshahfiezaili... zizi unye...tu nme fb dy... ku pggil zizi ja... dgn zizi pling rapat ar... tp asik gdoh ja... huhu.. nme pon bdak2kan??? hihi... dengn zizi ni ku nak share 3 cerite... lucu ar... zizi ni gns... lg gns dr aku yg llk... wawaawaw... crite pertama yg ku nak crite ni agk memalukan bagi aku... ahahha... 1 hari tu aku ade la gadoh dengan dy... lau gadoh kite org memang akan buat gadoh tu mcm dalam wwf... ahahha... aku gadoh dgn zizi ni penumbok dan sepak terajang tu biasa ar... kli ni ku gadoh kat ruang tamu... ade kerusi ade meja... ahai... bila dah gadoh masing2 kuokan kekuatan... dy sepak aku smpai aku termasuk bwh meje... ahahha... kirenye aku kalah ar... hhihi.. malu say... kalah dgn pempuan... pastu aku nak crite pasal aku main depan umah dengn dy... kat depan umh aku ade pokok klapa... kbetulan ade pelepah kering... dy main pelepah tu... dy angkat than dy main pusing2 macam koboi main tli... ahaha... pada msa yg sama aku main nyanyi... konon2nya nak jd penyanyi... ahaha.. tanpa aku sedari plepah yg zizi main pon smakin hampir dgn aku... than xku sangka pelepah tu hinggap kat badan aku... adoi... sakit kowt... menanges smpai hilang suara artis aku.. ahahha... malu... kne lagi aku... xmng2 pon dgn dy... cite last aku nak crite aku main btu slemban... gne bola golf  n 4biji batu kechik... aku penat ... pastu aku baring... zizi punya turn mse tu.. dy pon melepaskn bola golf tu... x kusangka dan aku duga... bola golf tu sngt suka kan aku... dy hinggap dibiji mataku sebelah kanan.. pe lagi... aku melalak la... tu la sebab pe power rabun mata aku sebelah kanan lbih tggi dr kiri... ahahha..
        ha... tu la memori yg msih bertahta dalam kpala otak aku ni... aahha... kak ku 4orang ni la yg rapat dengan aku... dr kechik smpai la ni... umo aku dah hampir masuk 20 taon... dyorg lah kawan aku... blik kampong mesti ade je kuo dgn slh seorg dr mereke... ahhaha... gembira aku bersama kalian... sayang kalian  rapat2... ketat2.. mampat2 ar... !!! hihi

 ha tu je la aku nak cri buat kli ni punya entry... walaupe pon yang terjadi... kami tetap adik bradik... kami saling memerlukan... aku syg kat akk n abg ku yg lain gak... walaupon x bnyak memori dgn dyorg... love u all gile2 ar... hhuhu..

pageviews dah 1000...!!!

ahaha
erm lucu jer aku ni...
org2 lain buat post baru bile 1000 follower...
tapi aku buat bila dah 1000 pageview..
huhu
lgpon motif aku buat blog bukan nak kjo follower
aku cuma suka2 ja...
lau dlam mase 4 bulan dah sampai 1000 kli org view
maknanya blog aku ni boleh org trime la..
cuma tak sesuai utk follow..
ahahha
klaka2
ade jugak yg nak view..
maceh la kpda yg view yer
skodeng la lagi..
ahahha
thanks=)


Monday, March 7, 2011

RINDUKU BUATMU MAK!!! ^=^

perasaan!!!
memang tak boleh dinafikan kan???
ya lah...
kita ni pon manusia biasa pe..
tak kira lah lelaki ke
perempuan ke...
beso ke...
kecik ke...
manja ke...
ape ke..
hahahhahha...
selagi kita ni hidop
dan selagi masih ada cinta dan kasih dalam hati ni
sure la kita tetap rase rindu..
dah mula dah aku nak membebel..!!
huhu..
poyo ja...
hihihi
 errrmmmmmmmmm
kembali kepada topik pada kali ni.
aku rindu mak aku sangat!!!
miss you so much mom,,
lame tak balik..
bukan tak nak balik mak
tapi banyak sangat halangan dan kekangan
exam la...
duit la..
mase lagi..
semuanya masalah buat aku...
tapi aku rindu sangat kat mak aku..
akhir2 ni aku slalu call mak aku
hampir stiap hari
cuba teka napee aku selalu call mak aku???
aku dah rindu sangat la...
pe la...
hihihi
tapi hari aku agak sedih la bila call mak aku
ade sebab nape aku sedih..
tapi RAHSIA ea???
HUHU
pepon aku rindu sangat kat mak  aku
rindu nak manja2 dengan mak..
rindu nak nyanyi dengan mak
lagu "siang malam"
hihi
rindu dengan masakan mak!!!
(tetibe sayu plak rase)
"mek,t lepas final exm orang balik ea??? tapi lambat lagi la...dalam akhir bulan 4 or awal bulan 5"
pergh!!!
rindunya!!!!
"walaupon jauh dimata tapi dekat dihati"
mak saya buah hati saya!!!
so sape nak jadi ehem saya make sure boleh sayang mak saya macam mak anda sendr..
peeeewwiiiiiiiiiiit!!!
xpasal2..
kakkakaka

k la... sampai sini je entry aku kali ni..
sayang lah mak anda
selagi mak anda masih bersama anda
jangan persiakan
walau seperti mana pon mak anda!!!
LOVE U MOM!!!
MUAH!!!

Sunday, March 6, 2011

JANGAN MENILAI JIKA BELOM KENAL!!! *+*

Assalamualaikum???
salam sejahtera juga kepada pembace yang bukan beragama islam!!!
hihihi
pembace mewh....
layak ke???
macam ade je yang nak bace blog aku ni..
erm malam ni aku nak cerite sikit la...
tapi macam cite sedih
kadang aku rase pe yang ku nak cite ni cite orang stress
entah lah...
mewh cecite!!!
ahak
sebenarnya aku nak crite pasal pe yang slalu aku hadapi
stiap kali aku adde ditempat baru
kawan2 baru
senang kata yang baru la
ade je yang menilai aku tanpa mengenali diri aku
tak kenal aku tapi dah nilai aku
kalau nilai yang baik tak pe la..
ni tak..
nmpak aku cm ni terus buat andaian
tak kira la gurau ke pe
terasa kowt
aku manusia
aku bersyukor dengan pe yang aku ada..
tapi bila ade orang yang dok buat pnilaian pada aku
aku rase pe yang dyorg ckp tu x adil la..
x sesuai..
eh aku x minx jadi cm ni ea???
aku tak minx!!!
skali lagi aku cakap aku x minx!!!
korang yang menilai aku ni cube pk
korg ni cukop smuanya ke???
eh Allah bgi kite smua lain2 la...
maksd aku kelebihan dan kekurangan..!!
berhenti menilai aku jika korg xnak aku menilai korg!!
maceh!!!

karya: muhammad ali bin suradi

Saturday, March 5, 2011

SORRY!!! AKU TAK DAPAT BAGI APE2...

pagi2 aku dah online dah.... dok reply komen la... chat la... youtube la... macam orang tak ade keje... sedangkan asimen melambak.... huhu... bila aku dah online dah dok sebok godeh2 ttbe je nampak kawan aku upload pic....

        OMG!!! surprise-birthday-party!!!!!!!!! untuk sape tu??? tetibe je terlintas di kepala otak aku.... skali lagi aku sebut OMG!!! tu untuk bestfriend aku ar... tak ade sape pon bagi tahu aku... kan sabtu ahad aku cuti... lau dah rancang bagitahu la... ni tak... aku diketepikan... sedih ar aku... bestfriend aku kowt... 

         semua orang dok happy sambot... aku cuma wish jer... yang paling best bila semua berkumpol dan cuma aku tak ade... best!!! aku suka sebab aku tak ade... ok fine... mungkin aku dah tak diperlukan lagi... ya ar... akhir2 ni pon kawan2 kat kampong dah tak contact aku... ade pon layan nak tak nak ja... mungkin dah tak bermiat nak kawan dengan aku kowt... 

          ok fine!!! ku kene terime hakikat yang aku dah tak ade dalam hidop diaorang... pepon sorry sebab aku tak dapat bagi ape2... aku doakan korang happy selalu... 

                                                                                                               karya: muhammad ali bin suradi

JOM JOIN BLOGLIST BLOGGER BARU!


                                               JOM JOIN BLOGLIST BLOGGER BARU!

                                                        (clik tajuk untuk ke ahsfantasy24)
      

Yyiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaa... aku betol2 nak join bloglist blogger baru ni... sebab aku nak aktif dalam penulisan blog ni... aku happy sebab dapat meluahkan ape yang aku rase dalam blog aku ni.. hahha... kepada korang yang blogger2 baru tu jom join jom... best kowt... yok ar... sila kan lah eak??? yg penting tengok syarat2nya dlu k??? adakah anda layak??? hihi... lihat lah siapa yang kena.... !!! lalalala

Friday, March 4, 2011

merindu ^=^

merindu.. ku merindu dirimu yang pernah mengisi sudut ruang hati ini... tapi kini kau telah pergi.. kerana aku yang memintanya... kerana aku yang menginginkannya... aku tak pernah menganggap apa yang aku lakukan adalah satu kesilapan... kerana apa yang aku lakukan telah kelihatan hasilnya... sebab yang aku berikan memang merupakan sebab utama mengapa aku pinta semua ini terjadi...

         Kau yang aku rindui... mungkin kerana aku masih menyayangi atau sekadar mengingati... aku sendiri bagaikan tidak mengerti dengan apa yang aku rasakan... kerana kata hatiku kuat mengatakan bahawa aku harus mencapai apa yang aku impikan sejak aku kecil lagi.... keinginan yang membuak menjadikan aku lebih berani dalam membuat keputusan... aku cuma mahu menjadi anak yang nantinya akan mampu menjaga ibu dan bapanya... kerana aku mencintai ibu dan bapa ku lebih dari diriku sendiri... apa jua yang aku lakukan semuanya kerana ibu dan bapa ku...

         Kau yang aku rindui.... apalah ertinya diri ini jika tiada sosok seorang ibu dan bapa disisi ku ini...? aku merindui dirimu yang mungkin sudah lama membuang aku dari kotak pemikiranmu... salam rindu buat dirimu yang aku rindui...

Thursday, March 3, 2011

HapPy bIRthDAy!!!

Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy birthday
Happy birthday
Happy Birthday to you!!!
selamat ulang tahun sahabatku!!!
selamat ulang tahun teman!!!
selamat ulang tahun abang!!!
selamat ulang tahun kembarku!!!
kini genaplah 20tahun usiamu
aku sebagai seorang sahabat,teman,adik dan konon2nya kembar kau hanya mampu mendoakan kesejahteraan,kejayaan dan kebahagiaan kau sahaja..~~~
itu sahaja yang aku mampu untuk dihadiahkan kepada kau!!!
nak ku hadiahkan ferrari kat kau aku pon tidak memiliki apa2 harta selain keluarga dan kawan-kawan
entry aku kali ni hanya dihadiahkan khas buat kau...!!!
 ALIF ISKANDAR BIN MISNAN!!!
may  God bleess u
dan aku doakan kau berjaya suatu hari nanti
pesanan buat kau jage diri baik2 ditempat orang nanti dan bawalah pulang ijazah yang mampu membanggakan mak ayah dan keluarga
InsyaAllah!!! selagi niat kau betol pasti kejayaan takkan berjauhan dari kau...
i wish the best of luck 4 u...

DARIPADA: MUHAMMAD ALI BIN SURADI


Wednesday, March 2, 2011

Kasih Tak Bertuan =+=

Kasih tak bertuan.....
            Selalunya ia kerap terjadi kepada manusia yang sering mengejar nafsu semata... dan kerap terjadi akibat mengejar fizikat ataupon lahiriah saja... maksud aku macam ni...manusia cuma mengejar paras rupa... tyang paling tidak boleh dielakkan ialah kekayaan!!! tu faktor yang sering kita dengar...

            Hermmm... sampai bila kisah kasih tak bertuan ini akan terus menghantui kita??? tepuk dada tanya la selera... makan cili tersa pedas la cik sendat oi... huhu... sekaya mane pon,setampan mana pon,sechantiks mane pon orang tu tapi kalau tiada keikhlasan dalam perhubungan tak akan kekal... sure la beb...

            lalalalalala.... bukan nak cakap apa lah kan? dan bukan lah rase diri tu bagus sangat... tapi bila "kita" ni asyik nak mengejar keindahan dunia ja keadaan tak akan membaik... ingat... hari ni kita buat orang... esok orang buat kita... nak ke??? ahahha... aku nak!!! banyak la!!! aku tak ingin langsung dijadikan korban... sakit woooo!!! ahahha...

           OK lah u alls... aku cuma nak cakap scuba la ikhlas dalam perhubungan... kalau korang ikhlas korang gak yang happy nanti... jangan la nak kejar benda yang tak pasti dan benda yang hanya sementara... cuba fikir dengan akal fikiran yang waras... ok??? tu ja pesanan aku buat kali ni... BOBOY bla dulu k??? esok orang kementrian kesihatan malaysia nak datang kolej... nak datang minang... ahhha... tatta...

Tuesday, March 1, 2011

PABILA GEJOLAK MELANDA =0=

SANGAT DAN AMAT RUMIT
TERAMAT MEMBOSANKAN
TERKADANG MENYAKITKAN
TERKADANG MENDATANGKAN KETIDAKPUASAN
HERMMM
RELEX SUDAH LAR
JANGAN MENJADIKAN MASALAH SEBAGAI 1 ALASAN
JANGAN JADIKAN SATU KEMESTIAN
KEMESTIAN UNTUK MELUAHKAN AMARAH KAMOO!!!
INGAT!!!
JANGAN BIARKAN DIRI MENGUASAI KITA
SEBALIKNYA KITA YANG HARUS MENGUASAI DIRI KITA
PERCAYA DAN YAKINLAH
YANG KITA MAMPU MENGATASI SEGALANYA
ALI!!!
KAMOO KENA KUAT
APAPON YANG AKAN TERJADI
BERTAHAN SELAGI MAMPU!!!
SEBAB KAMU HANYA MAMPU MENDENGAR
DAN TIDAK MAMPU MENGHALANG!!!
KUAT KAN SEMANGAT ALI!!!
GAMBETE!!!
AJA FIGHTING!!!

KEGILAAN KAMI!!!

KEGILAAN KAMI
KEGILAAN YANG SANGAT MENGEMBIRAKAN
LAGI-LAGI KALAU KELUAR BERSAMA DENGAN KAWAN-KAWAN YANG BEST!!!
HIHIHIHIHIHIHIHI
KEGILAAN KAMI CUMA ADA 2 JA


1= KAMI SUKA PERGI KARAOKE!!!
KONON-KONONNYA SUARA DAH SEDAP SANGAT LAH...
TAPI HAKIKATNYA SEMUANYA OUT!!!
AHAHHA
PALING TEROK SUARA AKU!!!
TAPI OK LA KAN???
CUMA PERGI KARAOKE JA
DAN TAK ADALAH SAMPAI NAK MASOK AF!!!
AHAHHA


2= KAMI SUKA MAIN BOWLING!!!
BOWLING BUAT KAMI HAPPY!!!
WALAU HAKIKATNYA LONGKANGLAH PERGINYA!!!
AHAHHA
TAPI KADANG-KADANG AKU HEBAT JUGAK...
(alamak!!! pomote diri la pulak!!!)
ahahhaahhaa...


AKU YAKIN..
AKTIVITI NI AKAN BERTERUSAN SEHINGGA KAMI TAMAT BELAJAR DI SINI
HUHU
DAN CUBA FIKIRKAN KOS YANG PERLU AKU KELUARKAN???
ADOI...
SEDIH AKU
AHAHHA....

KESIMPULANNYA: TAK SALAH KALAU KITA NAK ENJOY AND HAPPY2 DENGAN KAWAN-KAWAN... TAPI JANGAN LAH OVER EAK???
KEPADA YANG BERMINAT BOLEH LA T

Sunday, February 27, 2011

AWEK BARU!!!

HAAI!!!
HARI NI AKU NAK CERITA PASAL AWEK BARU AKU
KALI PERTAMA AKU MELIHATNYA
HATIKU INI BAGAIKAN DIPANAH DENGAN CINTA
CINTA YANG TIADA TANDINGANNYA..!!!
FUHH.... !!!
SANGAT MEMBUATKAN AKU JADI TERGILA-GILA..
BAGI AKU DIA CHANTIK!!!
CUTE!!!
AGAK MANJA!!!
OK LAH...
AKU SANGAT SELESE DENGAN AWEK BARU AKU NI..
SEBENARNYA AKU DAH LAME MINAT KAT DIA...
TAPI BRU SEMALAM AKU BERJAYA JADIKAN DIA HAK MILIK AKU
MUNGKIN BAGI ORANG LAIN DIA TAK ADE APE2NYA...
TAPI BAGI AKU DIA SANGAT BERMAKNA...
SANGAT-SANGAT..
TAK MUDAH BAGI AKU UNTUK DAPATKAN DIA
HIHIHI
AWEK BARU AKU TU MP3 JA... 
HAHHAHAHA..
AKU JATUH CINTA DAN AKU INGINKAN MP3 TU...
FINALLY AKU DAH DAPAT DAH...
ALHAMDULILLAH!!!
SYUKUR KEPADDA ALLAH

K LAH TU JA CRITA AKU KALI NI... NEXT TME AAKU CERITA LAGI EA???
CRITE PASSAL LAIN PLAK... AHAHH... 
K PAPAI...=)


Friday, February 25, 2011

EXAM??? BOWLING???

EXAM???
APAKAH???
ERM...
DAH HABIS DAH EXAM AKU
EXAM MIDSEM JA!!!
HUHU
TAPI TAK TAHU LA APE RESULT YANG AKU DAPAT
TUNGGU DAN LIHAT SAJA LAH YA???
HUHU

BOWLING???
KELUAR MAIN BOWLING LEPAS BERAKHIRNYA EXAM
SELALUNYA BEST!!!
HAPPY!!!
SYOK JA!!!
TAPI HARI NI AKU TAK RASE SEMUA TU
CUMA SEKADAR MELEPAS BATOK DISEMAK JA
TAK TAHU LAH PE NAK JADI!!!
APE PON TAK BOLEH!!!

KESIMPULANNYA: JANGAN KELUAR MAIN BOWLING KALAU OUT OF MOOD... NANTI JADI MACAM AKU... SAYANG JA DUIT AKU...!!!
HUHU

Thursday, February 24, 2011

YUP!!! MISKIN!!!

KEMISKINAN!!!
YUP!!! MEMANG MISKIN!!!
TAPI ADA AKU KATA AKU KAYA???
ADA AKU TUNJUK AKU KAYA???
ADA KA AKU SEMBUNYIKAN KEMISKINAN AKU???
AKU CUMA ANAK PENEROKA JA!!!
DATANG KL SEBAB NAK BLAJA!!!
BELAJAR PON DAPAT TAJAAN DARI KKM@ KEMENTRIAN KESIHATAN MALAYSIA!!!
KESEHARIAN AKU PON SUSAH!!
MEMANG SERBA SUSAH!!!\
KEKURANGAN!!!
TAPI PERNAH KE AKU MEMINTA2???
MINTA MAKAN???
MINUM???
SETAHU AKU TIDAK!!
JIKA ADA JUMPA AKU DAN AKU AKAN USHA BAYAR BALIK..
SEKIAN!!!

Wednesday, February 23, 2011

GEMOK??? TERHINA DAN TERAMAT TERSEKSA!!!

Tajuk blog aku hari ini sangat lah kelakar bagi mereka yang mempunyai susuk badan yang cantik,menarik dan amat ideal... tetapi sebaliknya kepada mereka yang berbadan besar atau dengan bahasa kesatnya gemok... kami orang yang berbaddan besar tak pernah meminta untuk memiliki tubuh badan sebegini... ada juga yang diantara kami yang dah sedaya upaya berusaha untuk menurunkan berat badan.. tapi gagal!!!
     Ya kami...!!! mungkin diantara blogger dan pembaca tertanya2... kenapa aku menggunakan perkataan kami... kenapa tak menggunakan perkataan mereka??? aku menggunakan perkataan kami kerana aku salah seorang manusia yang memiliki masalah ini...
      Sedar atau yidak... sebenarnya orang seperti kami sering diejek!!! dipersenda!!! dihina!!! malahan dicaci!! tak kira lah siapa pon yang melihat kami pasti ingin memerli keadaan kami... ya hari anda boleh tertawa... gelak mesra melihat orang lain dipermalukan dihalayak ramai... mungkin ada diantara kamu yang bangga apabila dapat menghina orang seperti kami... sedar lah... kami juga manusia seperti kamu... memiliki hati dan perasaan...
      Kami juga ingin memiliki berat badan yang ideal...seperti KAMU!!! janganlah nak menghina kami sangat... sebab kami sudah cukup terbeban dengan keadaan kami....
    
pesanan buat kamu yang berbadan besar: orang lain hanya mampu mentertawakan kanu... kesedihan,kesakitan hanya kamu yang tanggung... bukan mereka... jadi untuk mengelakkan anda dihina sebegitu..anda harus berkeyakinan... jika ada yang menghina anda just pandang muka mereka dan bilang "ADA AKU MINTAK KAU BAGI MAKAN KAT AKU??? HAH???

Pesanan buat mereka yang memiliki tubuh badan yang ideal: jangan nak menghina orang sangat... keadaan orang semua boleh berubah... cuba kamu berada ditempat mereka... ape yang kamu rasa??? fikirkan lah...

kesimpulannya: manusia tap pernah bersyukur... kurus salah.. gemok salah... kadang2 mereka yang sebenarnya memiliki tubuh badan yang ideal pon tak pernah rase mereka begitu... kerana manusia hanya mampu mengata orang lain.. tak tengok diri mereke yang serba kekurangan... !!!

sekian... salam mesra dari aku@saya@ali@boboy@adik... dan ape2 jer yang korang ingin memanggilku...

Tuesday, February 22, 2011

APABILA HATI MENGUSUNG RINDU (BAB 1)

Ketika setitik demi setitik air jatuh permukaan bumi... membsahi bumi.... menyirami seluruh tanaman... terasa sayu dihati ini... tatkala memikirkan tentang seorang wanita yang sangat aku sayangi...aku kagumi...aku hargai wujudnya didalam hidupku ini...
      Tersentap hati ku apabila teringat akan dirinya... mataku mula berlinang... menahan sebak yang cuma aku saja yang menanggungnya... oh Tuhan... berikan aku kekuatan... aku tak mampu menanggung segalanya seorang diri... aku perlukan seseorang untuk meluahkan ssegala isi hati ku ini... berjurai air mata apabila teringat akan gelak,tawa,dan senyuman manis nya...
      Aku mula mengenang kembali segala yang aku pernah lalui bersama dirinya... terpaku sejenak apabila aku memikirkan segala apa yang aku pernah lakukan... lamunan aku terus hinggap di dalam mindaku yang seakan mencair dan meleleh eperti air mata ku ni... sedikit sebanyak menginsafkan aku.. hati ini terus tertanya-tanya... apakah yang sedang dia lakukan??? adakah dia merindui diriku ini???
        Sejenak aku meratapi gambarnya... terukir senyuman manis yang aku rindukan... mengalir lagi air mataku ini...
         Aku mula geram dengan diri aku sendiri... kenapa aku mudah sangat menjatuhkan air mata??? kenapa... aku mula berkeras pada diri aku... janganlah nanges aja... kau kena kuat... jangan kau jadi orang yang lemah...!!!
        Tapi aku gagal menahan air mata aku untuk mengalir... mengalir dan terus mengalir... bagaikan air yang mengalir di sungai... aku tak mampu menghalangnya... kerinduan yang begitu dalam telah menjadikan aku seperti ini...
         Tangisan yang membawa seribu satu erti bagi aku... bukan sekadar rindu yang teramat sangat... tetapi ada peristiwa lain yang membangkitkan rase tersentuh didalam hatiku ini... hati yang dulunya gagah dalam menjalani kehidupan secara tiba-tiba berubah menjadi seorang yang sangat lemah...
        Apakah yang harus aku lakukan untuk menguatkan diriku ini... bagaimanakah caranya untuk aku menggagahkan diriku ini... ??? adakah aku mampu untuk meneruskan semuanya ini???
        Aku tak pernaah rasa sebegini rasanya sebelom ini... mengapa ini semua terjadi kepada aku??? sekali lagi persoalan muncul didalam kotak pemikiran aku...

                                                                               _bersambung_

KAMI BLOGGER!!!

HAHA... MACAM MEREPEK JE AKU HARI... TETIBA JA NAK WAT GROUP KAT FB AKU... NAMA GROUP TU KAMI BLOGGER!!! GROUP KAMI BLOGGER TU AKU WUJUDKAN CUMA SEKADAR UNTUK MENGETAHUI KISAH ATAU CERITA BARU YANG ADA DALAM BLOG KAWAN2 AKU...
          AKU NI BUKAN LAH NAK MENCAPUB...!!! TAPI AKU HARA[ BILA AKU TUBUHKAN GROUP KAMI BLOGGER YANG SEMUANYA KAWAN2 AKU TU,AKU DAPAT LAH MEMPELAJARI CARA PENULISAN BLOG... AKU NAK SANGAT PENULISAN DALAM BLOG AKU NI MENARIK... CUBA BAYANGKAN KALAU BLOG AKU NI PENULISANNYA ENTAH PAPE JE... MESTI AKU PON MALAS NAK UPDATE...
          AHAHHA... PEPON KEPADA KAWAN2 YANG AKU DAH INVITE DALAM KAMI BLOGGER TU CUBA LA TARIK RAMAI LAGI KAWAN2 KITA YANG LAIN... SEMUANYA UNTUK BERKONGSI ILMU MENGENAI BLOG... SETIAP ORANG ADA CARA PENULISANNYA YANG TERSENDIRI KAN??? SO... SHARE LA KAT KAWAN2... KOWT2 BERGUNA DIMASA HADAPAN KAN???

LALALLALA.. K LA... AKU NAK BLOGGER2 SEMUA UPDATE BLOG KORANG DAN SHARE KAT KAMI BLOGGER... UNTUK KEBAIKAN BERSAM!!! TATATITITUTU

Sunday, February 20, 2011

GEMBIRA TAPI... @-@

LEPAS EXAM AKU BERAKHIR,AKU TERUS TENGOK FON AKU... AKU DAPAT MESEJ DARI KAWAN AKU... DIA KATA DIA DAPAT KEPUTUSAN DAH... ALHAMDULILLAH!!! BOLEH DIKATAKAN CEMERLANG... LEPAS TU,TERUS LAH AKU MENERIMA KHABAR DARI KAWAN-KAWAN AKU DULU SEMASA AKU DI LOWER 6...
         ALHAMDULILLAH... REZKI MEREKA KAN??? RESULTNYA CANTIK!!! TETIBA AKU RASE TERKILAN... TERLINTAS DIKOTAK PEMIKIRAN AKU BUAT SEKETIKA... MENGAPA AKU TAK TAMATKAN FORM6 AKU??? ERM... KENAPA AKU LARI MENGEJAR SESUATU DENGAN TERLALU TERGOPOH-GAPAH??? KENAPA AKU MENERIMA TAWARAN DARI SPA...???
        TAPI AKU MULA SEDAR... YANG AKU MEMILIH SPA KERANA AKU INGIN MENGEJAR IMPIAN AKU... AKU NAK BEKERJA DALAM BIDANG PERUBATAN... KALAU AKU TERUSKAN DENGAN MATAPELAJARAN YANG AKU AMBIL LEBIH KEARAH PERNIAGAAN NI MANE MUNGKIN AKU DAPAT MENGGAPAI CITA-CITA AKU..

PEPON KEPADA SEMUA MEMBER YANG DAPAT KEPUTUSAN YANG BEST TU TERUSKAN LAH USHA KALIAN K??? JANGAN LUPA KAT AKU K??? AKU SELALU DOAKAN KEJAYAAN KORANG... GD LUCK KAT SMUA MEMBER AKU...

oooohhhhhh PHARMACOLOGY hhhhhhoooo

KENAPALAH BENDA NI JADI PADA AKU...???? ALAHAI... BAGI HINT LAIN KUO LAIN... TOLONG LAH... NI NAK MEMBANTU KE NAK MEMBANTOT??? 
      Pharmacology yang sangat membebankan aku... susah tau??? kalau senang tak pe lah juga nak membangangkan aku... soalan subjektif yang sangat poyo... semua kuo nama ubat... memanglah blaja pasal ubat tapi yang dibagitahu cuma nama ubat tapi tak lah sampai mendalam cam soalan yang dibagi...
       Soalan T n F... sangat memeningkan.... apakah??? soalan essay cuma 3 soalan... tapi macam apa entah... tolong lah ubah cara anda... jangan lah bagi hint kalau setakat nak menghancorkan aku... geram btol!!!
KESIMPULANNYA: PHARMACOLOGY SANGAT MEMBEBANKAN AKU... HINT YANG ADA CUMA SEKADAR HINT...BUKAN UNTUK MEMBANTU... CAPEK DEH!!!

Friday, February 18, 2011

DAH DEKAT DAH (^=^)

LALALALALALA
RISAU,BIMBANG,TAKUT
MACAM-MACAM LAGI
SEM NI ADA SUBJEK YANG SUSAH
BELAJAR TAK MASUK PON DALAM OTAK BOBOY NI

.....ERM.....
MACAM MANA NI???
BOLEH KE BOBOY JAWAB EXAM NI???
BOBOY NAK NAIKKAN POINTER BOBOY...
.....ERM.....
MINTAK-MINTAK SEMUANYA BAIK-BAIK SAJA
TAK ADA MASALAH YANG DATANG MENDEKAT
TAK ADA KESULITAN YANG MEMBINGITKAN
HIHIHI

JADINYA HARI NI BOBOY NAK PERGI BELI COKLAT
KHAS UNTUK MINGGU EXAM NI
BOBOY NI ADA MASALAH NEBES MELAMPAU BILA NAK MASUK DEWAN EXAM..
SEMUA YANG DIHAFAL BOLEH HILANG 
KAWAN BAIK BOBOY ADA KATA 
"CUBA MAKAN CHOCOLATE SEBELOM MASUK EXAM"
DY CAKAP DIA PON LEBIH KURANG BOBOY JA

UNTUK MENGHILANGKAN PERASAAN NEBES TU BOBOY CUBA LA DENGAN CARA YANG DIA BAGI
KOWT KOWT MUJARAB KA...
MANA LAH KITA TAHU KAN??
HIHIHI
BOBOY NAK IKHTIAR

CHOCOLATE 
OOOOOOOOOO
CHOCOLATE
NASIB BAIK BOBOY SUKA MAKAN CHOCOLATE
HIHIHI
MESTI LAAAAAAAAAAZZZZZZZZZZAAAAAAAAAAAATTTT!!!
HIHIHI

KEPADA KAWAN-KAWAN YANG ADA MASALAH MACAM BOBOY BOLEH LAH MENCUBANYA YA??? JANGAN BIARKAN MASALAH INI MENGHANTUI ANDA DAN JANGAN KERANA MASALAH INI KEPUTUSAN EXAM ANDA HANCUS BERSAMA HARAPAN!!!

PUAS KER???

SUSAH NAK MENCARI KEPUASANKAN???
EEEHHH...SENANG LAH...!!!
SUSAH LAH!!!

HERM... ENTAM SAJA LAH LABU!!!
BUAT LAH APA YANG TERMAMPU!!!
SEMUANYA AKU SERAHKAN KEPADA TUHAN!!!
ALLAH YANG ESA!!!

KALAULAH INI YANG TERBAIK BAGI DIRIMU
AKU REDO...!!!
TAPI KAU SILAP
KAU SILAP
KAU SAKIT HATI DENGAN AKU
ORANG LAIN TURUT KAU BALAS

SIKAP INI YANG KAU PAPARKAN???
UMPAN SIKIT DAH MELENTING???
MACAM MANA AKU INGIN KUAT JIKA BEGINI KEADAAN KAU
CUKOP LAH JIKA KAU PUAS
AKU TURUT PUAS

HIDOP DAN MATI AKU ALLAH TENTUKAN
SEMUANYA AKU REDO
PERBUATAN,PERLAKUAN DAN SIKAP KAU YANG AKAN MENYEDARKAN KAU
PERCAYALAH KAU AKAN BERTERIMA KASIH PADA AKU
DAN BERSYUKUR KERANA TELAH MEMBANTU MENYEDARKAN KAU..
PUAS KER??

SELAGI ADA AKAL
KAU FIKIR LAH!!!

Thursday, February 17, 2011

KEBAHAGIAAN DALAM PERPISAHAN



HARI NI BOBOY NAK CERITA SIKIT... ERM TAJUK KALI NI MACAM TAJUK LAGU KAN??? ERM SEBENARNYA SANGAT SAKIT..!!! TAPI UNTUK YANG TERBAIK... SETIAP YANG TERJADI DALAM DUNIA NI DAN DALAM HIDOP KITA NI SEMUA DAH DITENTUKAN OLEH ALLAH....
            SEBAGAI HAMBANYA, BOBOY CUBA UNTUK MENERIMA HAKIKAT APE YANG TERJADI PADA BOBOY... YA... KEBAHAGIAAN DALAM PERPISAHAN!!! AWALNYA SAKIT TAPI SEMUA TU MENGAJAR BOBOY UNTUK MENJADI LEBIH DEWASA... PENDEWASAAN DALAM PERHUBUNGAN... BUKAN SECARA LUARAN JA PERLU NAMPAK DEWASA,TAPI DALAMAN JUGA...
            APA SAHAJA YANG MENYAKITKAN ITU SEBENARNYA BAIK JIKA DAPAT DITERIMA DENGAN HATI YANG TERBUKA... DENGAN RELA PASTI SEMUANYA DAPAT MENJADI SATU NILAI TAMBAH DALAM DIRI KITA SENDIRI...BOBOY BELAJAR UNTUK TERIMA HAKIKAT... TERIMA HAKIKAT YANG BOBOY SEBENARNYA BELOM READY UNTUK MENJALIN HUBUNGAN YANG LEBIH JAUH ATAUPON BERKOMITMEN..
            SEMUA ITU BOBOY SEDAR BILA BOBOY MENGALAMI INI SEMUA.. DUGAAN LA KATAKAN... OMG....!!! TAPI SEKARANG BOBOY DAH KUAT DAH... BOBOY AKAN TERUS MENJALANI HIDOP INI WALAU APA PON YANG TERJADI SETERUSNYA... BOBOY AKAN MENJADIKAN EPRKARA YANG MENYAKITKAN INI SEBAGAI SUATU KENANGAN TERINDAH BOBOY...
             BOBOY YAKIN DAN PERCAYA BILA SAMPAI MASANYA NANTI KEBAHAGIAAN YANG SESUNGGUHNYA ITU PASTI DATANG... SEBAB BOBOY TAHU SEMUANYA DAH DITENTUKAN TUHAN...SEKARANG BOBOY BAHAGIA JUGA... KERANA BOBOY DAH BELAJAR SESUATU YANG DAPAT MEMBANTU BOBOY PADA MASA AKAN DATANG... THANKS KEPADA YANG BERJAYA MENYEDARKAN BOBOY...

PENGAJARAN: JANGAN LAH HANYA MEMIKIRKAN DIRI SENDIRI... SEBAB TAK SEMESTINYA DIRI KITA JE YANG BETOL... CUBA UNTUK MENERIMA KENYATAAN WALAU SEPAHIT APA PON... YANG PASTINYA TAK SEMUA YANG PAHIT ITU MENYAKITKAN... =).. SENYUM SELALU... !!!

Wednesday, February 16, 2011

OVER!!!

JANGAN NAK OVER!!!
JANGAN NAK PERASAN!!!
JANGAN NAK OVER PERASAAN!!!
EEEEEEEEEEE TOLONG LAH!!!
TAK SUDI AKU!!!
PERGI JAUH2 MEWH!!!
JANGAN NAK TUNJUK2 MUKA KO LAGI!!!
AKU TAK NAK TENGOK KO LAGI!!!
JANGAN NAK AMEK PORT PASAL AKU SEBAB AKU TAK AMEK PORT PASAL KAU
CUKOP LAH!!!
JANGAN GANGGU AKU LAGI!!!
AKU TAK SUDI!!!

JANGAN NAK SEBOT NAK GANGGU ORANG... MACAM TAK FAHAM BAHASA JA KO... NAK OVER PERASAAN ASAL PULAK???
BERHENTI DARI MENGEKORI AKU SEBELOM AKU PANGKAH KAU... 
STOP!!!STOP!!STOP!!
AKU TAK SUKA ORANG OVER FEELING!!!

sakit!!!!!!!!

ADOI...!!!! SAKITNYA... SAKIT.... TOLONG!!! SAKIT!!!! APAKAH??? KENAPA??? MENGAPA HARUS TERJADI... PERGI LAH KAU SAKIT... JANGAN KAU KEMBALI LAGI... AKU BENCI AKAN KAU... TIDAK HINGIN AKU MERASA KESAKITAN INI LAGI... AKU TAK SANGGOP.... SAKIT KAU TAU TAK??? INGAT AKU NI ANAK PATONG YANG TAK ADA HATI DAN PERASAAN KA???
      KAU ROBEK2 HATI KU INI... KAU GURIS... KAU CALARKAN HATIKU... KAU TIKAM LAGI ... KESAKITAN YANG HANYA AKU YANG MENANGGONGNYA... JIKA KAU TAK HINGIN MERASAKAN KESAKITAN YANG AKU RASAKAN... TAK USAHLAH KAU BERIKAN KEPADA AKU KESAKITAN ITU... KERANA AKU JUGA TAK HINGIN DAN TAK PERNAH INGIN MERASAKANNYA...
      WALAUPON SEDETIK RASE SAKIT ITU HINGGAP DAN MENEMPEL DIHATI KU INI.. AKU TETAP MERASA SAKITNYA... AKU SEDAR YANG AKU TAK AKAN MAMPU MENGHINDAR DARI MERASA SAKIT ITU.,.. TAPI TOLONGLAH AKU... AKU TAK HINGIN MERASAKAN KESAKITAN INI LAGI... SAKIT,PERIT DAN SANGAT TERTEKAN...
       JIKA HANYA INGIN MELEPASKAN AGENDA JANGAN LAH KAU MEMILIH AKU SEBAGAI TEMPAT UNTUK KAU LEPASKAN AGENDA KAU... AKU TAK HINGIN... AKU BETOL2 TAK HINGIN... JIKA AKU HINGIN PASTINYA AKU REGESTER...

KEPADA SESIAPA YANG BACA BLOG BOBOY NI TOLONG LAH JANGAN BERI RASA SAKIT KAT ORANG LAIN... SEBAB KITA SENDIRI TAK MAMPU MENANGGUNG RASA SAKIT ITU... SEKIAN... THANKS...

Monday, February 14, 2011

(^-*) JIKA (*-^)

JIKA
JIKA AKU MERASAKAN CINTA
JIKA
JIKA AKU MERASAKAN KASIH
JIKA
JIKA AKU MERASAKAN SAYANG
JIKA INI SEMUA HADIR DALAM HIDOPKU
JIKA IA TANPA DIDUGA DAN TANPA KU PINTA
DAN JIKA INI PERLU UNTUK AKU HADAPI
ADAKAH AKU SALAH???
APAKAH INI SATU KESALAHAN BESAR???
MENYAYANGI DAN MENCINTAI
TOLONG MENGERTI DAN FAHAMI AKU
CINTA LAME TELAH AKU LEPASKAN
IZINKAN AKU UNTUK MENERIMA CINTA BARU
CINTA YANG INGIN AKU PERTAHANKAN 
USAH DITANYA KENAPA DAN MENGAPA
KERANA AKU SUDAH CUKOP TERSEKSA
AKU CUKOP TERBEBAN
BERIKAN LAH AKU UNTUK TERUS MENCARI KEBAHAGIAAN YANG AKU IMPIKAN
AKU INGINKAN KEDAMAIAN
AKU JUGA INGINKAN KEBAHAGIAAN
DULU KINI DAN SELAMANYA AKU AKAN TERUS MENCINTAI
MENCINTAI DAN MENYAYANGI INSAN YANG AKU SAYANG
JANGAN MEMAKSA AKU UNTUK MENCINTAI
KERANA AKU TIDAK AKAN PERNAH BAHAGIA
AKU BUKAN LAH ROMEO
YANG SERING MENJADI KEGILAAN WANITA2 CANTIK
AKU JUGA TIDAK LAH SETAMPAN ROMEO
AKU CUMA MANUSIA BIASA YANG INGINKAN CINTA
CINTA YANG MEMBAWA KEGEMBIRAAN,KEBAHAGIAAN DAN KEDAMAIAN
BUKAN CINTA YANG MEMBAWA KEPADA KESAKITTAN,TEKANAN DAN KEKOSONGAN
IZINKAN AKU MENGORAK LANGKAH
UNTUK MENJALANI HIDOP INI
IZINKAN AKU UNTUK MENGUKIR DAN MELUKIS CORAK KEHIDUPAN AKU YANG BARU
AKU INGINKAN KEBAHAGIAAN
SUDAH LAMA AKU BERKORBAN UNTUK ORANG LAIN
SALAH KAH JIKA AKU TIDAK BERKORBAN PADA KALI INI???
AKU ****** AKAN DIRINYA
AKU CINTAKAN ****


Sunday, February 13, 2011

GEMBIRA,GUMBIRA,GOMBIRA

SEMUANYA SECARA TIBA-TIBA
TIDAK BOBOY SANGKA
TIDAK BOBOY DUGA
TAPI BOBOY MEMANG HAPPY
SEMUA ORANG PASTI HAPPY
AKAN BOBOY JAGA SEBAIK MUNGKIN
BOBOY TAK AKAN PERSIAKAN
SELAGI BOBOY MAMPU PASTI BOBOY JAGA
BOBOY GEMBIRA SEBAB DIBERI PELUANG
PELUANG YANG TAK AKAN BOBOY PERSIAKAN
PELUANG TAK DATANG DUA KALI
LAU DATANG DUA KALI BOBOY LA ORANG YANG AKAN MERATAPI

KEPADA SEMUA... JANGAN PERNAH PERSIAKAN APA YANG ADA DIDEPAN MATA KITA..
SEBAB YANG DIDEPAN MATA KITA YANG AKAN MEMBAHAGIAKAN KITA...
INSYAALLAH

Friday, February 11, 2011

PETUA OH PETUA!!!

HAI... HARI NI BOBOY ADA NAK KONGSI SIKIT DENGAN KORANG SEMUA PASAL PETUA... MACAM-MACAM PETUA YANG BOBOY NAK KONGSI... KOWT KOWT PETUA YANG BOBOY TAHU NI KORANG TAK TAHU DAN MUNGKIN BERGUNA UNTUK KORANG GAK... YE DAK??? HIHIHI..

  1. CARA NAK HILANGKAN BAU PESING DALAM BILIK MANDI AKIBAT DARIPADA MAKAN PETAI
ERM... ORANG MELAYU NI RAMAI YANG SUKA MAKAN PETAI... KALAU MAKAN TAK MENGAGAK... LUPA ORANG BELAKANG... AHAHAH... LEPAS TU BILA NAK BUANG AIR MENYEDAP JA... AKHIRNYA SATU RUMAH DAPAT HIDU BAU PESINGNYA TU... HA... USAH RISAU DAN PENING-PENING FIKIR CARA NAK ATASINYA... MEH BOBOY BAGI TAHU K??? ERM... SENANG JA... KORANG PERGI LA PASAR DAN BELI LAH TERONG... LEPAS TU KORANG POTONG DAN TARUK DIPENJURU BILIK AIR TU... T HILANG LA BAUNYA YANG MENUSUK KALBU TU... LAU TAK JALAN LAH CARA NI ADE JALAN YANG LAGI BAIK... JALANNYA SENANGJA..KORANG TAK PAYAH NAK MAKAN PETAI LAGI... AHAHA
2. CARA NAK TURUNKAN BERAT BADAN/KURUSKAN BADAN LAR..

GEMOK,BERISI,GENDUT,BONCIT... BENDA YANG SANGAT ORANG NAK ELAKKAN KAN??? YA LAH... SEMUA ORANG NAK NAMPAK SHANTIK DAN SEGAK... APE CARA PON SANGGOP DILAKUKAN... TAK BEGITU??? HAHHA... ERM ADA PENSYARAH BOBOY CAKAP LAU NAK KURUSKAN BADAN MINUM LEMON JUS FRESH... PERAH SATU CAWAN WAKTU PAGI DAN MINUM... JANGAN TAMBAH AIR... BIA MUTLAK JUS... TAPI SURE LA MASAM... MINUM PAGI2 MASA BANGUN TIDO DAN PASTIKAN PEROT KOSONG DAN TAK ADE PENYAKIT KAT DALAM PEROT... OK??? AHAHA

3.CARA NAK ELAKKAN DARIPADA DAPAT CONSTIPATION..
SEMBELIT OR CONSTIPATION KERAP TERJADI... SAMPAI MACAM NAK NANGIS BILA DAPAT...MANE TAKNYA... TERPAKSA MENERAN SAMPAI KETITISAN KERINGAT TERAKHIR... AHAHHA... SENANG JA... KALAU TAK NAK SEMBELIT BANYAKKAN MAKAN MAKANAN YANG BANYAK FIBER... SAYUR DAN BUAH2AN LA JALAN PENYELESAIANNYA... LAU NAK TAU BUAH NAGA,BETIK DAN PISANG SANGAT SESUAI... AHAHHA... XADE SEMBELIT XDE SAKIT BILA NAK MEETING DENGAN MANGKOK JAMBAN... AHAHHA

4.CARA MENGHILANGKAN STREES...
ERMM... KERAP TERJADI BILA EXAM DAH DEKAT... USAH GENTAR DAN BIMBANG... SENANG JA... KORANG MAKAN LAH COKLAT... SEDIKIT SEBANYAK DAPAT MEMBANTU... LEPASTU KORANG GI LAH JOGING KE,.... EXERCISE... SURE LA SEMUANYA AKAN OK JA...

5.CARA NAK MENYELESAIKAN MASUK ANGIN..
KADANG2 ORANG SAKIT DAN TAK ADE SELERA NAK MAKAN KAN??? KADANG2 SAMPAI MASUK ANGIN... MULA LA RASE TAK SELESE... RASE TAK SEDAP BADAN... ERM... ORANG JAWA DULU2 ADA CARA TERBAIK NAK BUANG ANGIN DALAM BADAN...
ERM BILA MASUK ANGIN KORANG MINTAK LAH BANTUAN FAMILY KORANG OR KAWAN2 KORANG TOLONG... SEDIAKAN MINYAK DAN DUIT SYILING... KORANG BARING DAN MENIARAP.. SUROH ORANG YANG NAK TOLONG KORANG TU AMBIL SEDIKIT MINYAK DAN SAPUKAN KAT BADAN KORANG SIKIT... KEMUDIAN AMBIL DUIT SYILING DAN KEROKKAN DIBADAN KORANG PELAHAN2... SEHINGGA MERAH... TUNJUKKAN KEKREATIVITIAN KORANG DENGAN KEROK SATU BELAKANG BADAN KORANG SEPERTI TULANG IKAN... ERM... SELAMAT MENCUBA...

HAHHA... CUKOP LAH BUAT HARI INI... KEPADA FOLLOWER DAN KEPADA KAWAN2 YANG BACA BLOG BOBOY KALAU ADA YANG BOLEH DIGUNA PAKAI SHARE LA DENGAN KAWAN2 YANG LAIN YA... SELAMAT MENCUBA... HIHIHI

^-^FAMILY AKU YANG TERCHINTA^-^

ASSALAMMUALAIKUM???
HAI... HARI NI BOBOY NAK CERITA DAN KENALKAN KAT KORANG SEMUA DENGAN AHLI KELUARGA BOBOY... OK TAK??? OK TAK OK BOBOY NAK CERITA GAK... HIHI

PEERTAMA SEKALI BOBOY NAK KENALKAN KORANG DENGAN MAK BOBOY... NAMA MAK BOBOY RUKIAH BINTI KARTODENJO... BAGI BOBOY MAK BOBOY MAK YANG TERBAIK LA BEB... BOBOY SAYANG MAK BOBOY... MAK BOBOY MASAK SEDAP.. WALAUPON SELALUNYA MAK BOBOY KATA MASAK CAMPAK2 JA... HIHI.. MAK SEORANG YANG TABAH.. MAK GAK SANGAT MEMAHAMI BOBOY DAN ADIK BERADIK YANG LAIN.. MAK PERNAH KATA MAK TAK PERNAH MEMBEZA2KAN SAYANG MAK KAT ANAK2 MAK... CUMA MAK SAYANG ANAK2 YANG TUA DULU... YA LAH... MAK LAHIRKAN ABANG DAN AKAK DULU KAN??? AHHAHA... MAK SANGAT TABAH DAN SABAR DENGAN SEGALA YANG MAK TANGGUNG... AKU NAK JADI MACAM MAK... NAK JADI ORANG YANG TABAH... HIHI...


SETERUSNYA BOBOY NAK KENALKAN KORANG SEMUA DENGAN ABAH BOBOY... NAMA ABAH  BOBOY SURADI BIN KEROMO... ABAH NI AGAK GARANG... TEGAS SIKIT LA... ERM BOBOY TAKOT NAK BORAK DENGAN ABAH... TAKOT SALAH... NANTI KENA MARAH PULAK... ABAH SEORANG YANG KUAT BERKERJA... KATA ABAH SEMUA YANG DIA BUAT UNTUK KESENANGAN KELUARGA.. BOBOY SEBENARNYA NAK SANGAT TOLONG ABAH.. TAPI BILA BOBOY TOLONG DAN ADA YANG SILAP SIKIT MESTI KENE MARAH... BOBOY TERUS JADI MALAS... HIHIHI... ABAH NIE JARANG SENYUM... TU LA KEUNIKAN ABAH BOBOY... HIHIHI


MAK DAN ABAH DAH BOBOY KENALKAN... SEKARANG BOBOY NAK KENALKAN ADIK BERADIK BOBOY LAK... BOBOY ADE 10 ORANG ADIK BERADIK... 5 ORANG LELAKI DAN 5 ORANG PEREMPUAN...HA BIAR BOBOY CERITA DARITA ANAK SULONG HINGGA LA ANAK BUNGSU... YANG BONGSU TU BOBOY LA... AHAHHA

ANAK PERTAMA: NAMANYA FAZLI... TAPI BOBOY PANGGIL ABANG LI JA.. ABANG LI NI DAH ADE 4 ORANG ANAK DAH... 3 ORANG DARI BEKAS ISTERINYA TERDAHULU DAN SEORANG LAGI DARI ISTERINYA YANG BARU... ABANG LI NI DAH MACAM BAPAK2 DAH... YA LAH... DAH BERUMOR DAH... TAPI DIA BAIK... ISTERINYA AKU PANGGIL KAK ANA JA... HIHIHI.. TAPI SORY... AKU TAK SAVE PIC ABANG LI AKU LA... HIHI..

ANAK KEDUA: RAZALI... BOBOY PANGGIL ABANG NYOK JA... TAPI KADANG2 ABG BON.. AHAHHA... YANG NI ABANG AKU YANG BEST LA... BAIK SANGAT... SPORTING LA... ISTERINYA BOBOY PANGGIL KAK SU... KAK SUE PON BAIK SANGAT... KADANG2 BOBOY TAK RASE KAK SUE NI KAK IPAR PON... SEBAB KAK SU SANGAT BEST... HIHI... DIAORANG ADE 3 ORANG ANAK... DAN SMUANYA LELAKI... HERO MALAYA GITU... AHAHHA...NI LAH PIC ABANG NYOK...


ANAK KETIGA:ROHAILI... BOBOY PANGGIL ABANG NET JE...TAPI ORANG2 PANGGIL DIA ROY... AHAHA.. BUKAN BOROY... ABANG NET NI MACAM ABAH SIKIT... AGAK SIYES SIKIT... BOBOY TAK BERANI NAK BERGURAU SANAGAT DENGAN DIA... ABANG NET NI SEKARANG KERJA KAT SABAH.. ASKAR TAPI DAH NAK PENCEN DAH.. ALAMAK DAH TUA DAH... AHAHHA... ABANG NET DAN ISTERINYA KAK ILA DIKURNIKAN 3 ORANG ANAK... 2 LELAKI DAN SEORANG PEREMPUAN... KAT BAWAH NI PIC ABANG NET...

ANAK KEEMPAT: NORLAILI... KAK NOI... TU LA YANG BOBOY PANGGIL DIA... KAK NOI SEORANG GURU.. MENGAJAR DISEKOLAH MENENGAH DI KEDAH... SUAMI KAK NOI JUGA SEORANG GURU... BOBOY PANGGIL ABANG MIDI JA... HIIHII... KAK NOI JUGA MEMPUNYAI 3 ORANG CAHAYA MATA... SMUANYA JUGA LELAKI... HERO KEDAH... AHHA.. TAPI MAAF... PIC KAT NOI JUGA TIADA...NANTI BILA DAH ADA BOBOY UPLOAD K??? AHAHA

ANAK KELIMA: SUHAILI... MAMA MAYA.. BOBOY PANGGIL DIA MAMA MAYA... MAMA MAYA ADA 2 ORANG ANAK... SEORANG LELAKI SEORANG PEREMPUAN... SEPASANG LA KIRANYA... MAMA MAYA NI CARING ORANGNYA... SUKA TOLONG ORANG... WALAUPON TAK KENAL... TU YANG BOBOY SUKA DARI MAMA.. MAMA MAYA TAK PENTINGKAN DIRI SENDIRI... LIKE... TERUSLAH MENOLONG ORANG LAIN YA MAMA...NI PIC MAMA MAYA...



ANAK KEENAM: ABANG MESDI... DIA SEORANG POLIS TRAFIK... KATA MAK BOBOY, ABANG MES DAN BOBOY ADA IRAS2... CUMA ABANG MES KURUS JA... AHAHHA.. ABANG MES ADA 3 ORANG ANAK... 2 DARI ISTERI TERDAHULU DAN SEORANG DARI ISTERINYA YANG SEKARANG... MAAF... TIADA GAMBAR YANG BOLEH BOBOY PAPARKAN...

ANAK KETUJUH: MARIALI... BOBOY PANGGIL AKAK JA... DIA NI KEMBAR... DIA YANG AKAK... AKAK DAH ADA 2 ORANG ANAK... KEDUANYA DALAH LELAKI... SUAMI AKAK KU PANGGIL ABANG EPIN JA..... AKAK NI CEPAT MARAH... ADA ANGIN SIKIT... TAPI TETAP BAIK... HIHI...NI PIC AKAK...


ANAK KELAPAN:NORIALI... NI KEMBAR KEPADA MARIALI... BOBOY PANGGIL ADIK JA... AHAK... DIA AGAK GILA2... DIA BARU JA BERKAHWIN DENGAN SUAMINYA AKHIR TAHUN LEPAS... SUAMINYA PON LEBIH KURANG DIA JA... GILA2... AHAHHA... BOBOY PANGGIL SUAMI DIA ABANG PANJANG... KENAPE EAK??? SEBAB ORANGNYA TINGGI MEMANJANG... AHAHHA... DIA ORANG BARU JE BERUMAHTANGGA... BELOM DIKURNIAKAN ANAK LAGI... SEMOGA CEPAT DIBERIKAN ZURIAT... AMIN... HIHI.. NI PIC DIA...


ANAK KESEMBILAN: NURSHAHFIEZAILI... BOBOY PANGGIL ZIZIE... DIA MASIH BELAJA LAGI... TAHUN AKHIR... ZIZIE AMBIL DEGREE IN HOSPITALITY AND TUORISM... ZIZIE NI AGAK GANAS... TAPI SANGAT SENTIMENTEL... AHAK... TAPI BEST... DIA ENJOY JA...HIHI.. NI GAMBO ZIZIE...


ANAK KESEPULOH: ALI... AHAHHA... BOBOY LA NI... ANAK BONGSU... AGAK MANJA... TAPI TAK LA MANJA MANA PON... MASIH SEPERTI ANAK YANG LAIN... SUKA ENJOY2 DAN AKHIRNYA TERJATUH DAN MERATAPI KESEDIHAN DAN KESAKITAN... AHHA... PADAN AR DENGAN MUKA BOBOY... NI LA BOBOY...

BESAR TAK FAMILY BOBOY... AHAHHA... MANE YANG KURANG TU NANTI LAU ADA REZKI BOBOY TAMBAH K??? NI LA KELUARGA BOBOY YANG SANGAT BOBOY SAYANGI DAN CINTAI... HIHIHI


Thursday, February 10, 2011

doktor cinta

"DOKTOR CINTA"
AKU NI DOKTOR CINTA KER??
...ERM...
PELIK TAPI BENAR
AKU SENDIRI BERMASALAH DALAM MENGHADAPI MASALAH CINTA NI
TAPI
TAPI AKU PULAK YANG SELALU MEMBANTU ORANG LAIN
KENAPA???
MENGAPA???
DAN
ADA APA DENGAN CINTA???
CINTA SERING MEMBUTAKAN MATA
CINTA JUGA MEMBAWA BAHAGIA DAN SENGSARA
TAPI HARUSKAH CINTA ITU MENYAKITKAN???
PERSOALAN YANG SERING TERLINTAS DIFIKIRAN AKU
!!!
AKU SERING MENCARI JALAN PENYELESAIAN
AKU BANTU
AKU CUBA UNTUK MENCARI JALAN PENYELESAIANNYA
AKU TAK PERNAH RASE TERBEBANI PON
TAK PERNAH RASE RUGI PON
TAPI KENAPA ADA YANG SALAH MENGERTIKAN KEIKHLASAN HATIKU INI
?????
AKU SEDAR YANG AKU TAK SEBAIK MANA
TAPI AKU MASIH ADA HATI UNTUK MEMBANTU KAWAN-KAWAN AKU
SELAGI AKU MAMPU PASTI AKU BANTU
SEBAB CINTA MASIH ADA DALAM HATI KU INI
KERANA CINTA ITU INDAH
BUKAN SESUATU YANG MENYAKITKAN
AKU SUDI MENJADI DOKTOR CINTA
TETAPI SESUNGGUHNYA CINTAILAH PENCIPTAMU DAHULU
!!!

KESIMPULANNYA... UNTUK MEMBANTU ORANG YANG ADA MASALH DALAM CINTA NI TAK SEMUDAH NAK KENTOT...SEBAB TAK SEMUA ORANG BOLEH TERIMA PENDAPAT KITA... SETIAP ORANG MERASA DIRI DIA BETOL TAPI SEBENARNYA TAK SEMUA BETOL..
INGAT DAN RENONGKANLAH... !!!

Wednesday, February 9, 2011

DIA DIA DIA

...DISINI...
HANYA DISINI
HANYA DISINI TEMPAT UNTUK AKU
TEMPAT UNTUK AKU MELUAHKAN
MELUAHKAN DAN MELEPASKAN
MELEPASKAN SEGALA ISI HATIKU INI
!!!
KEHIDUPAN
KEHIDUPAN TAK SELALUNYA INDAH
HANYA KERANA DIA
KERANA DIA AKU SANGGOP LAKUKAN APA SAHAJA
APA SAHAJA
TAPI AKU TERPAKSA AKUR
TERPAKSA AKUR DENGAN SEGALANYA
TAPI AKU REDHA
AKU YANG MEMILIH
AKU JUGAK YANG PERLU TANGGUNG
!!!
KERANA DIA
AKU SANGGOP
WALAUPON SEGALANYA BERAT BUAT DIRIKU INI
AKU YAKIN DAN PERCAYA
JIKA DIA UNTUK AKU
PASTI AKAN AKU MILIKI JUA
!!!
SEDALAM MANA PON KASIH DAN SAYANG AKU
TETAPI
JIKA HANYA AKU
HANYA AKU SAHAJA YANG MENGINGINKAN
SUDAH PASTI TIDAK AKAN AKU MILIKI
!!!

HA..KORANG SEMUA PERLU SEDAR DAN FAHAM JIKA PERASAAN TAK BOLEH DIPAKSA...JIKA AKU KATAKAN TIDAK MAKNANYA TIDAK..JIKA AKU KATAKAN YA MAKNANYA YA... AKU INGINKAN... SEKARANG AKU INGINKAN DIA TAPI AKU TAHU DIA TAK BOLEH BERSAMA AKU...
KESIMPULANNYA... TAK SEMUA YANG KITA INGINKAN BOLEH KITA MILIKI!!!

Monday, February 7, 2011

ahai... lama tak update blog boboy ni... ahahha.. bukan apa... hari tu kan cuti raya cina... boboy balik kampong... kebetulan broadband buat hal... macam unta dan kadang2 tak boleh nak connect... adei... masalah2... hihihi...
      hari ni boboy nak update blog boboy la... boleh tak??? boleh ke tak boleh boboy tetap nak update... ahahha... erm boboy nak cerita pasal cuti raya cina mase kat kampong... ahahha... tapi tak ada yang best pon... sebab cuti kali ni boboy dan kawan2 tak dapat buat ape2 aktiviti pon... masing2 ade hal masing.... huhu
       yang paling tak boleh bla ada yang sakit akibat kerja... ahhaha... cian kat kila... ni mesti jarang tolong mak kat umah ni... ahahha... tu yang keje sikit dah bengkak kaki tu... ahahha... datang boboy..boboy cakap ada hantu yang tumpang kat kaki dia... ahahha... mesti dia takot... ahahha...
        haa... boboy baru ingat... lagi 1 kes... ade la member boboy ni... boboy dan kawan2 boboy rancang nak gi makan2 tibe dia kata tak nak... sebab ada orang yang dia tak berkenan... adeh... tapi tak pe... kalau boboy pon boboy buat benda yang same... ahahha
      ape pon kita orang tetap dapat same2... ahahha... 3 hari boboy g minum abc... ahahha... dok lepak dengan kawan2... bila malam tiba kita orang gi lepak sambil makan bege... lazzat... peberet boboy bege arnab... memang mantap la... ahhaha...
      erm walaupon cuti kali ni tak ade aktiviti yang dapat membanggakan boboy...boboy ttp hapy... ahhaha... next time kita orang mesti buat... eh...korang semua janji tau... aku nak jugak function next time... huhuhu...
     
kepada semua follower boboy thanks tau... sebab nak bace blog boboy yang karot ni... ahahha... pape boleh komen... mungkin ade yang boboy perlu tgkatkan atau perbaiki... kan??? ahahaa... k la... next time boboy update lagi k??? tatatta...

Wednesday, January 26, 2011

KAWAN2 AKU YANG SAKIT JIWA. ^_^

Persahabatan dan bersahabat... ermm... bukan ke best kalau berkekalan??? ahahha.. tu la yang aku nak cerita hari... aku ade bnyak kawan... tapi yang aku dah anggap macam sahabat aku ni hanya beberapa orang ja... ahahahha.. nak aku kenal kan???  ok... tunggu selepas iklan ni yerk??? hihi.. eh tak la.. saja gurau... hihi

Firstly ku nak kenalkan korang dengan alep... aku penah cerita gak pasal dy baru2 ni... ahahha... erm dia ni baik tau... tapi yang paling penting spoting ar... kalau dengan dy memang tak penah lah aku stress... happy ja... dy ni pon boleh tahan pandai la.. lepastu dy ni tak sombong... ahaha.. dah nak gi jepon dah ni.. ahha... cop3,.. dah ade awek... not available... ahha....



 tadi dah firstly kan??? sekarang ku nak kenalkan kawan aku yang kedua... pe?? kedua??? ahha... erm kali ni aku nak kenalkan Aidil plak....ar... Aidil ni orgnya cool ja... bajek abg2 aar... ahahha.. tapi dia best... ku rase aman la bila nak share crita ape2 kat dy... ahha.. tapi ade poblem sikit... dy rabon malam... dil kesiannya kau.. ahahha.. antara kami semua dy la yang paling rendah... tapi skarang ku tengok dy dah agak tggi.. dil ko makan jagong ea??? ahaha... dah la kan?? sikit sudah la cite pasal dy ni.. lau crite bnyak2 orang lain x smpat aku nak crite... hihi.. ha paling penting dy dah ade yang punya... ahahha..

ha... seterusnya aku nak kenalkan korang kat apis plak... ha dy ni gak leleh sikit... jangan salah faham tau... dy ok ja.. lelaki sejati... cuma kalau cakap tu.. adei... sepatah2... ahahha.. dy ni anak yang patoh cakap orang tua tau... lau ngaji sedap... ade sape2 bminat??? ahha.. dy juga sudah berpunya... kepunyaan fatonah... ahhha.. lalalala.. lau nak tau dy ni anak tokey... bapak dy ade kilang sos... hihi...



Seterusnya... huhu.. name dy Azman.. dy ni agak bengong macam aku.. ahahha.. tapi aku lagi bengong...hihi..,dy ni dari dulu macam tu ja lah badan dy... tak brubah... entah bila la aku nak tengok kawan aku ni macam sotong kering.. huhu.. dy ni  lau amek gambo nak macam model... seksi dan sangat menakotkan... ahha... ha tengok ja la gambo dy tu... posing nak maot... ahahha... dah2... kita g next station... ingt LRT ke??? ahha...



ha yang macam syndrome namanya ni zam... ahahha... sory zam.. gurau ja... ahahha.. tapi dy ni pandai la beb masa kat skolah dulu... tapi skarang aku lagi pandai la... tak kan dy ja nak lagi pandai dari aku kan??? ahaha.. dy ni agak kepoh.. mulot macam saka jentayu... ahhha.. bontot ayam pon kalah lau lawan dengan dy... ahahha... tapi yang paling penting dy ni rakus... so jauhkan diri anda... ahahha... peaace...
next... meh ku kenalkan korang kat yatem pulak... kita orang semua panggil dy hati kering... sebab dy ni macam tak ada hati dan perasaan... tak kesah pon pe orang buat kat dia ke per... macam bodoh gituh... tapi dy baik.. aku tahu... cuma dy ni tak amek peduli pe orang cakap.. tak pon... dy suka bersabar... ahha.. mungkin la.. tapi mungkin tak.. sebab bila dia ni marah dy suka cakap bab* dan sia*... ahahha... perkataan wajib yang perlu dy cakap.. ahahha...ni gambo dy mase kene sepak dengan mak dy... ahahha...sedih la konon... ahahha..

Ha kawan yang lelaki dah ku kenalkan... sekarang yang perempuan pulak... hahha...

yang ni nama dy kila... lalala... pendek jer... pakwe dy tinggi... ku rase dy nak memperbaiki keturunan kowt... dy baik.. caring... tempat aku cerita masalah... dy ni memahami aku la... bagi aku dy ni sangat spoting... suka lepak dengan dy... sebab dy ni skepale dengan ku... wawawa...

yang ni pulak namanya tonah... ms.oncit... wawawa... tapi dy baik... menggila stiap mase... tak habis2 mencari masalah dengan ku... kadang2 gila2 dy yang buat aku happy... kadang2 mcm nak sepak jer muka dy... wawawa... pastu... dy ni suka gadoh dengan pakwe dy... pakwe dy apes... ade aku crita tadi... wawawa... tapi dalam hati ade taman.. dalam taman ada bunga... dalam bunga ada kumbang... ahahha... kumbang tu apes  la... ahahha..

ahahha... yang ni si minah kurus... nama dy ekin... wawawa... dy ni ade tabiat burok... dy suka makan panadol... sakit kepale sikit je makan panadol... sakit perot makan panadol... kira ratu panadol la dy ni... wawawa... tapi yang penting dy ni mengong dan sengal... anak sape la ni kan??? wawaw...

Ha tu ja yang aku nak kenalkan hari ni... wawawa.. next time aku datang lagi.. wawawa.. datang ea??? tak la... maksud aku,aku datang dengan cerita baru... ahahha...
  
SAYA SAYANG KAWAN2 SAYA... AHAHHA...